Kontakt / Nordvestsjælland

4270 Høng
Tlf. 5885 2805 el. mobil 2046 2804
E-mail: vigogaard@dlgtele.dk

Sommerudflugten 7. september 2019. ”Røsnæs Tur”

Vi mødtes kl. 10,30 på Dyrehøj Vingård ” Danmarks største” efter formanden Erik Jensen havde budt alle velkommen, gav han ordet til Betina Newberry, der tog os med en tur i vinmarken med 30.000 vinstokke, og fortalte om hvordan de udvælger vinstokke og hvordan de bliver passet året igennem, nippes, tyndes, blade pilles af, inde de er klar til at høstes, høsten i år ser pt. godt ud, på vores tur rundt i vinmarken kunne vi også nyde den flotte natur, derefter gik vi ind i vineriet og hørte om hvordan de bearbejder druerne inden de tappes på flasker, vi sluttede i butikken hvor der var smagsprøver, inden der var mange der skulle købe nogle flasker med hjem.

Derefter kørte vi til Røsnæs Havn og så det nye aktivitetshus, her kunne vi sidde inde og spise det indkøbte smørrebrød hvortil der var øl/vand, derefter kørte vi ud til Røsnæs Fyr, her drak vi eftermiddagskaffen, udendørs i det gode vejr, hvorefter nogle var oppe i Fyret og nyde den gode udsigt, og så udstillingen i Fyret, til sidst var vi nede i en Bunkers, og ovenpå var der en flot udsigt over Kalundborg Fjord og Røsnæs, på parkeringspladsen var der øl/vand til dem som havde lyst, som afslutning på en vellykket dag.